#JoinFinnair – Uuden matkustamohenkilökunnan rekrytointi painottui sosiaaliseen mediaan

Finnairin kampanja tarjosi mahdollisuuden päästä kurkistamaan ilmailualan kulissien taakse ja näkemään, mitä kaikkea matkustamohenkilökunnan työ pitää sisällään.

Finnair rekrytoi kesällä 2015 matkustamohenkilökuntaa ensimmäistä kertaa kahdeksaan vuoteen. Pitkän rekrytointitauon jälkeen uuden sukupolven rekrytointiin kaivattiin luovempaa ja rohkeampaa lähestymistapaa. Finnair haluttiin kuvata mielenkiintoisena työnantajana, minkä lisäksimatkustamohenkilökunnan työn monivivahteisuutta haluttiin tuoda paremmin esille potentiaalisille uusille lentoemännille ja stuerteille.

Kampanjan raotti verhoa ilmailualan kulissien taakse – matkustamohenkilökunnan työtä ja koulutusta esiteltiin uudelle sukupolvelle kolmen eri artikkelin avulla. Lisäksi potentiaalisille työnhakijoille kerrottiin millaisia henkilöitä Finnair työhön etsii. Artikkelien lisäksi Finnairin omia työntekijöitä kannustettiin jakamaan tunnelmia työpäivistään sosiaalisessa mediassa. Kampanja toteutettiinkin vahvasti sosiaalisen median eri kanavia hyödyntäen. Finnair julkaisi työpaikkailmoitukset myös Oikotie Työpaikat ja Monster -työnhakupalveluissa. Finnair vastaanotti kampanjan aikana yhteensä yli 3500 hakemusta eri kanavien kautta. Duunitorilla Finnairin työpaikkailmoitusta luettiin yli 30 000 kertaa.

#JoinFinnair -tunnisteen hyödyntäminen kampanjassa

Duunitori toteutti sosiaalisessa mediassa kilpailun, joka kannusti käyttäjiä jakamaan mielipiteitään hyvän lentoemännän ja stuertin tärkeimmästä ominaisuudesta. Kilpailuun pystyi osallistumaan Twitterissä, Instagramissa sekä Facebookissa. Lisäksi Finnairin omaa henkilökuntaa kannustettiin jakamaan tunnelmia työpäivistään #JoinFinnair-hashtagilla varustettuna.

Kilpailu oli käynnissä kaksi viikkoa. Kilpailuun otti osaa lähes 300 käyttäjää, joista suurin osa osallistui kilpailuun Facebookissa. Kilpailupostaus Duunitorin Facebook-sivulla tavoitti yhteeensä yli 17 500 käyttäjää. Koko kampanjan aikana #JoinFinnair-hashtagia käytettiin yhteensä yli 200 kertaa Instagramissa ja Twitterissä.

Artikkelit

 

 

Haluaisiko yrityksesi tavoittaa enemmän työnhakijoita sosiaalisessa mediassa? Tarvitsetko apua työnantajamielikuvan kirkastamisessa? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella, autamme mielellämme!

Ota yhteyttä

Vastaamme viimeistään seuraavana arkipäivänä!

Thomas Grönholm

CEO & Founder