Duunitori.fi on työpaikkasivusto, jolla käy viikoittain yli 150 000 työnhakijaa etsimässä töitä. Mutta työpaikkailmoitukset ovat vain pieni osa Duunitorin tarjoamista rekrytointipalveluista – tässä kerromme tarkemmin, kuinka Duunitori voi auttaa juuri sinua onnistumaan rekrytoinnissa paremmin!

1. Työpaikkailmoitus ja sen kohdistettu markkinointi siellä, missä kohderyhmän hakijat viettävät aikaa.

 

Työpaikkailmoituksen jättäminen Duunitorille on ilmaista. Luit aivan oikein! Kilpailijoistamme poiketen sinun ei tarvitse maksaa mitään työpaikkailmoituksen jättämisestä. Tämä on filosofinen valinta – haluamme tarjota työnhakijoille mahdollisimman kattavan listauksen avoimista työpaikoista ja ilmoituksen jättämisen maksullisuus sotisi tätä periaatetta vastaan.

 

Mitä sitten hyödyt, kun ostat Duunitorin korostetun ilmoituksen, kampanjan tai tehokampanjan?

 

Duunitorin sosiaalisen median verkosto kattaa yli 400 000 suomalaista, jotka ovat liittyneet avoimia työpaikkoja tarjoaviin ryhmiin sosiaalisessa mediassa, esimerkiksi ”Työpaikat markkinoinnin ammattilaisille – Pääkaupunkiseutu”. Me viemme aktiivisesti työpaikat niiden hakijoiden nähtäville, jotka kuuluvat toivomaasi kohderyhmään. Pelkällä työpaikkailmoituksella tavoitat kyllä ne hakijat, jotka etsivät aktiivisesti eri työpaikkasivustoilta avoimia työpaikkoja, mutta et tavoita esimerkiksi passiivisia työnhakijoita. Verkostomme avulla pystymme viemään työpaikkailmoitukset relevantin kohdeyleisön nähtäväksi, kattaen myös passiiviset työnhakijat (jotka ovat kiinnostuneet alan työpaikoista, mutta eivät juuri sillä hetkellä etsi aktiivisesti töitä). Hyödynnämme tässä sekä orgaanista että maksettua näkyvyyttä. Sinulle palvelu tarjotaan avaimet käteen –periaatteella, me teemme kaiken työn ja huolehdimme kustannuksista.

Et siis maksa sattumanvaraisesta näkyvyydestä, vaan maksat ainoastaan näkyvyydestä haluamassasi kohderyhmässä – sellaisten henkilöiden keskuudessa, jotka ovat kiinnostuneita juuri sen alan avoimista työpaikoista! Korostetut ilmoitukset ja kampanjailmoitukset saavat myös Duunitorilla ilmaisilmoituksia paremman näkyvyyden. Kampanjoidun ilmoituksesi näkyvyys ei myöskään rajoitu Duunitoriin ja some-verkostoomme, vaan hyödynnämme myös kumppaniverkostojamme (esim. ammattiliitot) ja ulkoista kohdennettua mainontaa.

 

Esimerkki: Maija on työskennellyt markkinointikoordinaattorina samassa yrityksessä jo kolme vuotta ja työ on maistunut puulta jo hetken aikaa. Opiskelujen loppuvaiheessa vuonna 2012 hän alkoi seuraamaan Facebook-ryhmää ”Työpaikat markkinoinnin ammattilaisille – Pääkaupunkiseutu”. Eräänä iltana hän kirjautuu Facebookiin, ja ystäviensä päivitysten lomassa hän näkee uutisvirrassa mielenkiintoisen markkinointipäällikön avoimen työpaikan, joka vieläpä sijaitsee sopivasti Helsingissä. Maija kiinnostuu mahdollisuudesta, ja päättää hakea avointa työpaikkaa.

 

Sopii:

  • Taktisiin, lyhyen aikavälin rekrytointitarpeisiin
  • Passiivisten kandidaattien tavoittamiseen
  • Sosiaalisen median hyödyntämiseen rekrytoinnissa, mikäli yritykselläsi ei ole tähän osaamista/aikaa/resursseja.

Duunitorin ilmoituskampanjoita on myös avattu tarkemmin tässä blogitekstissä:

Tämän takia Duunitorin ilmoituskampanjat ovat markkinoiden paras tapa tavoittaa työnhakijat

2. Työnantajamielikuvakampanjat

 

Työnantajamielikuvan roolia nykypäivän rekrytoinnissa ei voi ylikorostaa. Eritoten hyvistä hakijoista kilpaillessa se vaikuttaa hakijan päätöksentekoon usein palkkaa enemmän. Työnantajamielikuvan luominen ja kirkastaminen vaatii systemaattista työtä ja aktiivista sisällöntuottoa, eikä läheskään kaikilla yrityksillä ole tähän omasta takaa osaamista tai resursseja.

Duunitori tarjoaa tähän palvelun, jossa toimimme sinulle rekrytointimarkkinoinnin viestintätoimistona. Autamme sinua kertomaan yrityksesi tarinan, tuotamme tätä tarinaa vahvistavat sisällöt, ja tarjoamme tälle tarinalle näkyvyyden relevantin kohdeyleisön keskuudessa.

Työnantajamielikuvakampanjoilla asiakkaamme ovat saavuttaneet erinomaisia tuloksia, ja tässä siitä pari esimerkkiä:

Sopii:

  • Strategisten, pidemmän aikavälin rekrytointitavoitteiden saavuttamiseen
  • Brändin tunnettuuden lisäämiseen
  • Työnantajamielikuvan parantamiseen
  • Erityisen hyvin laajoihin rekrytointeihin (kesätyö, trainee-ohjelmat jne)
Onnistuimme kesätyökampanjallamme tavoittamaan juuri olennaiset kohderyhmät ja saimme lopulta lähes 40 000 työhakemusta. Yhteistyö Duunitorin kanssa oli tässä merkittävässä roolissa – saimme jaettua tietoa sekä Lidlin monipuolisista uramahdollisuuksista että kaupan alasta yleisesti. Tänä kesänä pääsimme aitoon vuorovaikutukseen nuorison kanssa sosiaalisen median keinoin ja aiomme jatkossakin olla läsnä kohderyhmillemme luontevissa foorumeissa.” Jonna Jansson

Rekrytointipäällikkö, Lidl Suomi

3. Ehdokashaku

 

Joskus haettuun profiiliin sopivaa henkilöä ei ole mahdollista tavoittaa työpaikkailmoituksilla tai avoimella haulla. Useimmiten tällaisia hakuja ovat esim. asiantuntija- ja yritysjohdon tehtävät. Tällaisiin hakuihin on perinteisesti käytetty suorahakua (headhunting), mikä ei kuitenkaan resurssien puolesta ole kaikille yrityksille mahdollista. Duunitori tarjoaa suorahakuun kustannustehokkaan vaihtoehdon – ehdokashaun, jossa etsimme pätevät ja profiiliin sopivat kandidaatit, selvitämme heidän kiinnostuksensa avointa tehtävää kohtaan ja toimitamme asiakkaalle listan potentiaalisista henkilöistä. Haastatteluvaiheen hoitaa asiakas. Ehdokashaku sopii myös erinomaisesti suorahakukonsultin työkaluksi esikarsintavaiheeseen.

Hyödynnämme ehdokashaussa tapauskohtaisesti eri lähteitä. Apuna muiden lähteiden ohella toimii Grand Eleven –tietokantamme, joka sisältää suorahakuun soveltuvat tiedot yli 35 000 yrityksen päättäjistä. Näiden joukosta voidaan hakea potentiaalisia profiileja perustuen muun muassa ehdokkaan yritykseen, sen kokoon, toimialaan, maantieteellisen sijaintiin sekä ehdokkaiden vastuualueisiin tai titteleihin. Grand Elevenin avulla voidaan tarvittaessa myös lähestyä potentiaalisia ehdokkaita henkilökohtaisesti ja tiedustella luottamuksellisesti heidän kiinnostustaan siirtyä uuteen tehtävään.

Sopii:

  • Yksittäisiin haastaviin rekrytointeihin
  • Suorahaun edullisemmaksi vaihtoehdoksi
  • Suorahakukonsultin apuvälineeksi esikarsintavaiheessa